Thursday, March 24, 2011

Vlinders voor kinders


Deze vlindermobiel is redelijk gemakkelijk te maken... mits je eenmaal papieren vlinders hebt gevonden! Voor mijn eerste vlindermobiel had ik geluk: ik vond zowaar een mooie partij vlinders bij vlooienmarkt Action. Had ik toen maar goed ingeslagen, want daarna waren ze nergens meer te vinden. Heel wat uurtjes heb ik gezocht in (digitale) winkels, totdat mijn zoektocht mij via Artis bij de Hortus bracht. Daar heb ik eindelijk weer papieren vlinders gevangen! Deze vlinders sieren nu de kamers van babies Elizabeth en Cleo, want ze doen het vooral goed bij de meiden.

De vlinders heb ik met gouden rijgdraad (oa te koop bij Jan de Grote Kleinvakman op de Cuyp) op verschillende hoogtes vastgemaakt aan een sigarenhoutje:


Voor sigarenhout kun je terecht bij Hajenius op het Rokin. Als je het lief vraagt, krijg je het gratis mee! Aan de bovenkant van de mobiel heb ik dikker gouden draad gebruikt (tevens verkrijgbaar bij Jan), maar je kunt bijvoorbeeld ook lint nemen. Mijn favoriete lintenwinkel is de fourniturenwinkel Van Kerkhof, die vorig jaar vanuit de Wolvenstraat is verhuisd naar de Elandsgracht. Maar de stoffenwinkel Boeken in de Nieuwe Hoogstraat heeft ook een mooie voorraad.

No comments:

Post a Comment