Tuesday, March 29, 2011

New York, New York


New York heeft ook mij in 't hart geraakt. In 2006 had ik het geluk een half jaar te mogen wonen in deze fantastische stad, toen ik meedeed aan een uitwisselingsprogramma aan Fordham School of Law. Ondanks het stevige Amerikaanse studietempo heb ik in die periode ontzettend veel kunnen genieten van de stad. Mijn favoriete hangouts heb ik verzameld in een lijst, die ik in de loop der jaren gelukkig nog wat heb kunnen bijwerken. Ik heb veel leuke reacties gekregen van vrienden die met mijn lijst de stad zijn gaan verkennen. Vandaar dat ik hem nu toevoeg aan mijn website. Hieronder vind je alvast een sneak peek; wil je de gehele lijst hebben (11 pagina's lang), stuur dan een mailtje naar info@dailykaat.com.

 Zo zag mijn ideale vrije dag in the City eruit:'s ochtends wakker worden in de dorm room op de campus van the New York University in de hippe Mercer Street in Noho (één blok van Soho vandaan). Daarna met in de ene hand een Cinnamon Roll en in de andere een cappuccino van Au Bon Pain mijn ronde doen langs de "buurtwinkels": Urban Outfitters, Dean & Deluca, Club Monaco, Uniqlo, de kleine Bloomingdales... en dan zo, via de winkels van Kate Spade en Anthropolgy verder Soho in. Vervolgens lunchen bij Once Upon a Tart (naast de breiwinkel), waar ik inmiddels vaste klant was geworden.

Na de lunch mijn weg vervolgen door de kleine, gezellige straatjes van Soho naar Bleecker Street. Even langs de
gift store van Marc Jacobs met alle soorten producten, die hij heel slim heeft laten voorzien van het MJ-logo. Langs de enorme rij voor de famous Magnolia Bakery vervolgens richting het noorden. Uitgekomen bij Union Square genieten van de levendigheid daar. En boodschappen of geen boodschappen, een bezoek aan de Whole Foods sloeg ik zelden over.

's Avonds naar de Metropolitan Opera in Lincoln Center, genietend van de mooiste opera's. En weet je dat de kaartjes niet eens zo duur zijn; wij hebben gemiddeld $25.00 per kaartje betaald. Ik sloot de dag het liefste af met een
late night dinner bij Pastis. Deze Franse bistro in de Meatpacking District doet het nog steeds goed bij New Yorkers en elke keer is het maar afwachten naast welke celebrity je nu weer zit.

Ik zou nog wel tig
fabdagen kunnen schetsen van mijn verblijf op Manhattan. Maar, uiteindelijk moet je de stad toch zelf verkennen en zul je er waarschijnlijk weer hele andere dingen uit halen. Dat is juist zo leuk aan deze stad, er is voor ieder wat wils. Ik mag slechts hopen dat mijn lijst je een kleine houvast biedt in deze Urban Jungle. Enjoy!
Pagina 1
Pagina 2

1 comment:

  1. Joehoe!! Hier ben ik heel blij mee Ka! Thanks a lot. Kan niet wachten.. xx AF

    ReplyDelete